I agree with Terms and Conditions and I've read
and agree Privacy Policy.

Schedule a Visit

Nulla vehicula fermentum nulla, a lobortis nisl vestibulum vel. Phasellus eget velit at.

Call us:
1-800-123-4567

Send an email:
monica.wayne@example.com

1 miesiąc temu

Czy jesteś empatą czyli osobą wysoko wrażliwą?

Czy jesteś osobą, która ma większa świadomość niuansów w swoim otoczeniu czy emocji innych, jesteś obdarzony niezwykłą intuicja, jesteś dokładny, ostrożny i dysponujesz większą mądrością? Czy często przytłacza cię nadmiar bodźców docierających z zewnątrz takich jak zatłoczone sklepy czy ruch na ulicach, co powoduje szybsze fizyczne zmęczenie? Być może łatwo cię rozproszyć i chcąc się skupić musisz ograniczyć do minimum jakiekolwiek czynniki stymulujące napływające z zewnątrz. Jeśli ten opis zgadza się z twoją  osobowością to zaliczasz się do grona ludzi wysoko wrażliwych zwanych w skrócie empatami.

Bycie empatą a funkcjonowanie układu nerwowego.

Bycie empatą ma swoje dobre strony takie jak sumienność i drobiazgowość, kreatywność, przenikliwość czy pasje, większa zdolność dostrzegania czy unikania błędów, czy zdolność do uczenia się wielu rzeczy mimochodem. Funkcjonowanie na tak wysokim poziomie wrażliwości ma również swoją negatywną stronę jaką jest nadpobudzenie. Największym kosztem bycia empatą jest przeciążenie układu nerwowego.

Stres a bycia wrażliwcem.

Jeśli jesteś osoba wysoko wrażliwą i doświadczasz stresu wtedy bardzo łatwo odczuwasz przeciążenie, przytłoczenie i przestymulowanie. Twój układ nerwowy nie funkcjonuje adekwatnie i charakteryzuje się dysregulacją reakcji stresowych.   Empaci narażeni na ciągłe reakcje stresowe mogą mieć predyspozycje do doznawania zaburzeń neurologicznych (np. stwardnienia rozsianego) czy  chronicznego zmęczenia, problemów z tarczycą, artretyzmem, egzemą, problemami natury gastrycznej (wrzosy, IBS), czy fibromialgii. Problemy te biorą się z wpływu stresu na powstawanie chronicznego stanu zapalnego w organizmie.

Chroń siebie przed negatywnym wpływem nadaktywnego układu nerwowego:

Uspokój swój układ nerwowy!!

  • Znajdź czas na odpoczynek-czasami 20 minut z dala od wszystkich może mieć zbawienny efekt dla przestymulowanego układu nerwowego.
  • Zalecana jest Umiarkowana aktywność fizyczna taka jak spacer czy joga kiedy odczuwamy przeciążenie.
  • Pij dużo wody mineralnej, żeby zapewnić organizmowi odpowiedni stan nawodnienia.
  • Unikaj ludzi, którzy wysysają energie.
  • Obcuj z naturą-stąpaj boso po trawie czy piasku jako jedna z technik „uziemiających”.
  • Zrelaksuj się przed snem-żeby poprawić jakość snu można przyjmować magnez w formie płynnej (chlorek magnezu) lub magnez w tabletach.
  • Ogranicz spożycie kawy, która działa jako stymulant układu nerwowego.

I jeszcze jedna bardzo ważna rzecz nie zadowolisz wszystkich poprzez bycie zbyt miłym wiec bądź asertywny i komunikuj swoje potrzeby.

Kategoria Artykuły